Vídeo noticias de Asturias Verde 

Visitantes desde 11 Oct 2017
Free counters!

 

Para Iniciativa pol Asturianu es una “Tomadura de pelo” la decisión de Wert de negar la especialidad de asturiano que era una promesa electoral del PP
Iniciativa pol Asturianu califica de “tomadura de pelo” la decisión de Wert de negar la especialidá d’asturianu pal profesoráu que’l PP lleva nel so programa
15-Enero-2015 Fuente: nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu

José Ignacio Wert. -Imagen Wikipedia-

La Direutora Xeneral de FP, Desendolque Curricular y Anovación Educativa, Victorina Fernández, esplicaba ayeri a los medios que'l Ministeriu d'Educación diz agora non a crear la especialidá docente de Llingua Asturiana pal profesoráu. Pa Iniciativa pol Asturianu esta decisión del ministeriu dirixíu por José Ignacio Wert ye una inxusticia pal profesoráu d'asturianu, una torga pa la calidá de l'asignatura y sobre manera, una "tomadura de pelo" pues nel programa del Partíu Popular de 2012, el de les últimes eleiciones autonómiques, la formación lleva la promesa de reconocer la especialidá docente pal profesoráu d'asturianu.

La situación d'anguaño ye d'una plantilla de profesoráu de Llingua Asturiana inestable, precarizada y que nun gana esperiencia, pues los profesores fuxen en cuantes-yos ye posible hacia otres especialidaes onde sí pueden algamar una plaza, al tar la reconocida la especialidá pol Ministeriu d'Educación. Esto supón una importante perda na calidá de l'asignatura y una inestabilidá na mesma, pese al importante sofitu de les families asturianes, matriculando a los sos neños de forma mayoritaria en Llingua Asturiana.
Ye por ello que solicitamos al Partíu Popular d'Asturies que faiga cumplir el so programa electoral al Ministeriu d'Educación de forma inmediata, en cumplimientu de lo prometío. Esta petición tuvo'l votu favoratible de la FSA-PSOE, Foru Asturies, Izquierda Xunida y UPyD na Xunta Xeneral, y cuenta col votu a favor del Conseyu Escolar estatal, asina como cola unanimidá de tolos sindicatos y en xeneral, de la sociedá asturiana.

A la Conseyera d'Educación, Ana González, solicitámos-y que dea una respuesta contundente al Gobiernu d'España y reclame la solución d'esta situación que s'allarga yá más de trenta años, dende que l'asturianu llegó a los primeros centros educativos públicos. La máxima responsabilidá de que la situación siga siendo de precariedá ye de l'alministración autonómica y tien de demostrar la so voluntá clara d'algamar esti oxetivu xustu siendo clara y enfrentándose al gobiernu central en tolos ámbitos posibles.
El Ministeriu d'Educación vuelve a tratar a la llingua asturiana con despreciu como tantes ocasiones nos caberos trenta años, negándo-y cualesquier pasu alantre, por más que'l consensu seya total n'Asturies, mesmo nel ámbitu educativu que políticu y social.
La reconocencia de la especialidá d'asturianu al profesoráu tien de ponese en marcha lo primero posible pa garantizar que'l profesoráu d'asturianu tenga les mesmes obligaciones y drechos que'l restu y non tener a l'asignatura nuna continua interinidá y falta de dignidá.

Castellano

La Directora General de FP, Desarrollo Curricular e Innovación Educativa, Victorina Fernández, explicaba ayer a los medios que el Ministerio de Educación dice ahora no a crear la especialidad docente de Lengua Asturiana para el profesorado. Para Iniciativa pol Asturianu esta decisión del ministerio dirigido por José Ignacio Wert es una injusticia para el profesorado de asturiano, un obstáculo para la calidad de la asignatura y sobre todo, una "tomadura de pelo" pues en el programa del Partido Popular de 2012, el de las últimas elecciones autonómicas, la formación lleva la promesa de reconocer especialidad docente para el profesorado de asturiano.

La situación actual es la de una plantilla de profesorado de Lengua Asturiana inestable, precarizada y que no gana experiencia, pues los profesoras huyen en cuanto les es posible hacia otras especialidades donde sí pueden conseguir una plaza, al estar reconocida la especialidad por el Ministerio de Educación. Este supone una importante pérdida en la calidad de la asignatura y una inestabilidad en la misma, a pesar del importante apoyo de las familias asturianas, matriculando a sus niños de forma mayoritaria en Llingua Asturiana.

Es por ello que solicitamos al Partido Popular de Asturias que haga cumplir su programa electoral al Ministerio de Educación de forma inmediata, en cumplimiento de lo establecido en su programa. Esta petición ha contado con el voto favorable de la FSA-PSOE, Foro Asturias, Izquierda Xunida y UPyD en la Xunta Xeneral, y cuenta con el voto a favor de la Consejo Escolar estatal, así como con la unanimidad de todos los sindicatos y en general, de la sociedad asturiana.

A la Conseyera de Educación, Ana González, le solicitamos que dé una respuesta contundente al Gobierno de España y que reclame la solución de esta situación que se alarga ya más de treinta años, desde que el asturiano llegó a los primeros centros educativos públicos. La máxima responsabilidad de que la situación siga siendo de precariedad es de la administración autonómica y debe demostrar su voluntad clara de alcanzar este objetivo justo siendo clara y enfrentándose al gobierno central en todos los ámbitos posibles.

El Ministerio de Educación vuelve a tratar a la lengua asturiana con desprecio como tantas ocasiones en los últimos treinta años, negándole cualquier paso adelante, por más que el consenso sea total en Asturies, mismo en el ámbito educativo que político y social.
El reconocimiento de la especialidad de asturiano al profesorado debe ponerse en marcha con la mayor brevedad para garantizar que el profesorado de asturiano tenga las propias obligaciones y derechos que el resto y no tener a la asignatura en una continua interinidad y falta de dignidad.


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Asturias

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com