Vídeo noticias de Asturias Verde 

Iniciativa pol Asturianu envía una queja a la Casa Real por el olvido de la lengua asturiana en el discurso de Rey
No todas las lenguas de España son iguales para el Rey Felipe VI que se olvida del asturiano en su saludo para felicitar las fiestas de Navidad. Iniciativa pol Asturianu pide que el asturiano tenga presencia junto al resto de las lenguas del Estado
25-Diciembre-2014 Fuente: Nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu

Nota de prensa © Casa de S.M. el Rey / Borja Fotógrafos

El Rei Felipe VI escaez l’asturianu al facer usu de les llingües d’España pa felicitar les fiestes nel so discursu institucional de Navidá.

Iniciativa pol Asturianu pide que l’asturianu tenga presencia xunto al restu de les llingües del Estáu.

Iniciativa pol Asturianu fizo llegar a la Casa del Rei la so quexa porque'l xefe d'Estáu nun usare l’asturianu xunto al restu de les llingües del Estáu nel discursu de Navidá. Un fechu qu’Iniciativa pol Asturianu ve como una desilusión y “una nueva marxinación de la llingua asturiana frente al restu de llingües del Reinu per parte de la Casa Real y el Rei”, como yá denunció la organización en delles ocasiones nel pasáu, como cuando Casa Real estrenó páxina web con versión nes llingües oficiales, pero escaeciendo al asturianu, y amás tamién, al aragonés, la otra llingua non oficializada n’España.

Dende Iniciativa pol Asturianu recuerden que “el fechu anómalu de que la llingua asturiana nun seya entá oficial nun quita pa que la Casa Real use l’asturianu, yá que la normativa actual obliga a les instituciones a protexer y fomentar el so usu”, acordies colo qu'establez l'Estatutu d'Autonomía y la Llei d'Usu del Asturianu, amás de la Constitución y la Carta Europea de les Llingües Minoritaries, roblada por España.

Por ello Iniciativa pol Asturianu solicita al xefe d'Estáu qu'amuese respetu por toles llingües del estáu, independientemente del so estatus llegal, yá que los asturianos tenemos el mesmu drechu a que la nuesa llingua apaeza xunto a les demás nes pallabres del cabezaleru del Estáu al que pertenecemos. Esta ye la única forma de demostrar a los asturianos, que la máxima institución representativa del Estáu tien una sensibilidá nueva y positiva pa cola diversidá llingüística, inlcuyendo a la llingua de los asturianos y les asturianes.

Castellano

Iniciativa pol Asturianu ha hecho llegar a la Casa del Rey su queja porque el jefe de Estado no haya usado el asturiano junto al resto de las lenguas del Estado en el discurso de Navidad. Un hecho que Iniciativa por el Asturiano ve como “una nueva marginación de la lengua asturiana frente al resto de lenguas del Reino por parte de la Casa Real y el Rey”, como ya ha denunciado la organización en algunas ocasiones en el pasado, como cuando Casa Real estrenó página web con versión en las lenguas oficiales, pero olvidando al asturiano, y además también, al aragonés, la otra lengua no oficializada en España.

Desde Iniciativa pol Asturianu recuerdan que “el hecho anómalo de que la lengua asturiana no sea aún oficial no es motivo para que la Casa Real no use el asturiano, ya que la normativa actual obliga a las instituciones a proteger y fomentar su utilización”, de acuerdo con lo que establece el Estatuto de Autonomía y la Ley de Uso del Asturiano, además de la Constitución y la Carta Europea de las Lenguas Minoritarias, firmada por España.

Por ello Iniciativa pol Asturianu solicita al jefe de Estado que muestre respeto por todas las lenguas del estado, independientemente de su estatus legal, ya que los asturianos tenemos el mismo drecho a que nuestra lengua aparezca junto a las demás en las palabras del jefe del Estado al que pertenecemos. Esta la es única forma de demostrar a los asturianos, que la máxima institución representativa del Estado tiene una sensibilidad nueva y positiva en relación a la diversidad lingüística, inlcuyendo a la lengua de los asturianos y las asturianas.


Artículos y temas relacionados

Sección noticias de Asturias

AsturiasVerde.com
Obra bajo una licencia de Creative Commons. Más datos en el vínculo de la licencia. Política de Cookies
Editor:
Antonio R. Dosantos. Contacto: C/ Carlos Albo 24 - 4ºB. 33430/Candás, Asturias. Tlf. 619538534.
redaccion@asturiasverde.com