La Unión Europea podría reclamar los fondos aportaos a la ampliación del Puerto de Xixón De confirmarse una merma de calidad en los materiales la UE podría reclamar los fondos aportaos. Andecha Astur quier facer públiques les conclusiones de la delegación d'Andecha que se traslladó a Bruselles y la rempuesta y la respuesta a las declaraciones de la Cámara de Comercio de Xixón y de FEMETAL 5-Noviembre-2008 Nota d'Andecha Astur
Video, un breve recorrido por la evolución de las obras de ampliación del Puerto de Gijón y las protestas vecinales
Obres d'ampliación -Semeya AsturiasVerde.com-
Les tres idegus princpales nesti sentíu son:
-
El intento de fraude del «Principado» genera en la UE una situación de desconfianza plena hacia esta institución y por extensión a los futuros proyectos que partan de Asturies.
-
Asturies ye, proporcionalmente, una de las naciones europees onde se xeneren más contenciosos énte la XE.
-
Andecha Astur considera que FEMETAL y la Camara de Comerciu de Xixón confunden los intereses de Asturies con los suyos propios como organizaciones empresariales.
Tres la presentación de la denuncia na OLAF (oficina antifraude de la XE) polos fechos acaecíos nes obres d’ampliación d’El Musel, nes que s’intentó pasar un inxustificable escesu de coste como gastos d’una inexistente segunda fase, y poles posibles repercusiones na calidá de los materiales tres el robu de 600 tonelaes de fierru y aceru que, presumiblemente debieren ser empleaes nel formigón del puertu, la delegación d’Andecha Astur acompangada del nuestru eurodiputáu Mikel Irujo, entrevistóse con diferentes eurodiputaos del arcu parllamentariu nel que s’encuadra la coalición Europa de los Pueblos, así como con dellos téunicos de la XE colos que tuvo ocasión de comentar tanto los fechos denunciaos como la situación na que s’alcuentren los diferentes asuntos que nesti momentu Andecha Astur tramita na XE al través del so eurodiputáu d’Europa de los Pueblos (Zalia, Redes d’Alta Tensión, desmonte del Altu Aboño, tresvase d’Arbón, banzáu de Caliao...) obteniéndose les conclusiones que s’amplien darréu:
1º.- Que de confirmáse que la sustracción de les 600 tonelaes de fierru y aceru se fizo a costa d’una merma de les calidaes del formigón empleáu, ello supondría un incumplimientu de les condiciones de la llicitación en virtú de las cuales la XE concedió los fondos pa la ampliación del puertu, colo qu’ésta podría esixir la devolución de dichos fondos.
2º.- Que, independientemente de les medíes que decida tomar la XE, la posible ampliación del puertu con materiales que nun tovieren garantizao un mínimu de calidá (el fierru y aceru afanáu) supondría un importantísimu riesgu públicu, motivo esti pol que Andecha Astur anuncia ya la so intención de facer les pertinentes aiciones llegales.
3º.- Que ye una opinión unánime que l’intentu del «Principado» d’engañar a la XE faciendo pasar l’inxustificable escesu de coste d’El Musel como gastos d’una inexistente segunda fase nes obres d’ampliación del mesmu, supón un fecho insólitu por tar protagonizáu direutamente por una institución, y xeneró na UE una situación de desconfianza plena hacia’l mesmu. Desconfianza que llóxicamente afeutará a futuros proyeutos que partan d’Asturies y que verán muncho más complicada la so aprobación.
4º.- Que resulta significativo qu’Asturies seya -proporcionalmente- una de les naciones europees onde se xeneren más contenciosos ente la XE. por motivos ambientales y de xestión de fondos.
5º.- Que pudimos comprobar que la tema de la Zalia sigue tando mui presente na XE y sorprende el grau de conocimientu que se tien del mesmo. Per otru llau, les actuaciones n’otros temes como’l desmonte d’Aboño, les Redes de Alta Tensión, etc. siguen el so proceso, pudiendo anunciar que ye más que posible que dalgún de los eurodiputaos colos que se contactó pueda venir a conocer la problemática in situ.
D’Otra miente, tocántenes a les declaraciones feches pola Cámara de Comerciu de Xixón y FEMETAL, Andecha Astur nun les considera de relevancia. Paecen más bien frutu d’un calentón y rayen l’esperpentu. Tanto la Cámara de Comercio como FEMETAL deberíen facer declaraciones más prudentes y meyor fundamenteas. En tou casu, Andecha Astur considera que dambes confunden los intereses d’Asturies colos suyos propios como organizaciones empresariales.
Por último, Andecha Astur reitera la so voluntá de continuar denunciando la situación predemocrática que se vive n’Asturies, donde’l clientelismu políticu, la corrupción y el despreciu a la llegalidá vixente constituyen una norma xeneral. Esperamos que, al igual que pudimos paralizar el PXOU de Llanes o ganemos ente’l Tribunal Constitucional español el derechu a usar la nuestra llingua nes eleiciones, también podamos contribuyir a cambiar esta situación que se vive n’Asturies.